Myślę więc jestem - materiały do programu COGITO (MYŚLĘ)

I. Oto materiały, które pomogą nauczycielom w przygotowaniu scenariuszy lekcji dotyczących Myślenia.
Przygotowując scenariusz można korzystać z własnych pomysłów, jednak radzimy na początku zapoznać się z poniższymi materiałami ... 


II. Piotr Pacewicz: "W tym zbiorze pokazujemy, jak można uczyć krytycyzmu,
rozwijać myślenie twórcze, jak od najmłodszych lat zachęcać do precyzji  i eksperymentów naukowych, jak mądrze stawiać pytania,  jak tworzyć w klasie i w domu atmosferę sprzyjającą myśleniu, i wreszcie jak mądrze notować.

Zrezygnowaliśmy z podawania zbyt wielu definicji i rozważań ogólnych, uznając, że książek o myśleniu jest wiele i że lepiej zebrać konkretne pomysły. Może polubicie niektóre z nich?

Może zainspirowani wymyślicie lepsze?

Domyślności czytelnika zostawiamy, jak korzystać ze zbioru mają nauczyciele, rodzice i sami uczniowie.

Bo jak myśleć, to wszyscy, prawda?" więcej >>

 

III. Proszę też przeczytać przykładowe prezetancje z programu LEGO - by zobaczyć jaki standard zapisu scenariusza-prezenacji przyjęliśmy. zobacz>>

 

Poczytaj o myśleniu:

1. Czy ty lubisz myśleć? >>

2. Jak wychować myśliciela? >>

3. Jak uczyć myśleć na lekcjach (nawet na wf)? >>

4. Kwaśne winogrona >>

5. Matematyka od końca >>

6. Warto przewidywać >>

7. Pytania dobre i złe >>

8. I ty możesz być Sokratesem >>

9. Pomóżmy im zrozumieć >>

10. Obyczaje człowieka myślącego >>

11. Ciekawość i sceptycyzm >>

12. Jak uczyć krytycyzmu? >>

13. Informacje potrzebne czy nie? >>

14. Telewizja, reklama i mózg >>

15. Myślcie jak naukowcy >>

16. Dedukcja i indukcja >>

17. Badacze historii >>

18. Jak obudzić twórczość? >>

19. Burza mózgów >>

20. Cztery strony twórczości >>

21. Jak notować? >>
 (plik graficzny, do druku) >>