KĄCIK UCZNIA

 

 

 

Wskazówki oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Najnowsze, 21 luty:
1. Zobacz jak pracowali inni. Przykłady prezetancji uczniowskich >>
2. Jak zaplanować prezetację uczniowską? Przedstawiamy za pomocą szablonu dla uczniów >>
3. Strona techniczna prezetancji.
Przedstawiamy za pomocą szablonu dla uczniów >>

 

Szybki sposób na przygotowanie prostej prezentacji uczniowiskiej do LEGO! 

Jeśli nie macie własnych pomysłów, przedstawiamy pomysł "na skróty" >>

 

 

W którym miejscu uczniowie wpisują swoje prezentacje?
Odpowiedź:
 Uczniowie mają swoje - odrębne loginy nadane im przez nauczycieli. Poproście nauczyciela by utworzył Wam konto (login).
Uczeń wchodzi w link: "logowanie dla szkół" ze strony głównej programu Czytam Myślę Działam.
Wtedy otwiera się strona, na której są tylko formularze dla uczniów :-)

 

Jak ma wyglądać prezentacja uczniowska? Czym rożni się od prezentacji nauczycielskiej?
Odpowiedź: UCZEŃ UCZY UCZNIA czytaj >>

 

Czy uczniowie szkoły podstawowej też muszą tworzyć prezentacje uczniowskie?

Postanowiliśmy, że przygotowanie prezentacji przez uczniów szkół podstawowych nie jest obowiązkowe. Oczywiście zachęcamy  byście spróbowali - bo to fajne zadanie. Macie dostęp do wszystkich formularzy, możecie założyć uczniowskie loginy i hasła.

Ile prezentacji?

Uczniowiów prosimy o opublikowanie na www minimum 5 prezentacji, a może ich powstać nawet 100 :-) Twórzcie je w grupkach kilkuosobowych lub indywidualnie - jak wam wygodniej.


 

 

 
Interaktywna instrukcja tworzenia prezentacji uczniowskiej: zobacz >>

 

Jak wstawiać załączniki do prezentacji uczniowskiej? Jakie szablony są dostępne?
Poniższe ikonki dotyczą też tworzenia prezentacji uczniowskiej. Właśnie tak uczniowie wstawiają załączniki i obrazki.

Są one widoczne w szablonie: "tekst i grafika"  w prezentacji uczniowskiej.
Uczniowie mają też dostępne inne szablony: do tworzenia krótkich tekstów, uzupełniania brakującego słowa w zdaniu, łączenia w pary, np. hasła i definicji do niego. Zachęcamy do wykorzystywania ich.
Rodzaj szablonu wybieramy w "Tworzeniu prezentacji uczniowskiej" z listy rozwijanej na dole ekranu.

Szablon "tekst i grafika": Pojawia się pusta strona i można ją dowolnie edytować (podobnie jak w Word). Można wpisać tekst, pokolorować go, a także dodać zdjęcie lub link - służą temu dwie pierwsze ikonki na górze ekranu:
- wstawianie linku do strony www lub do twojego pliku skopiowanego do naszych folderów.
- wstawianie rysunku/obrazka; kliknij "choose" i odnajdź swój rysunek wśród tych, które skopiowałeś do naszych folderów (do systemu).
- kolorowanie tekstu. Wcześniej musisz go zaznaczyć kursorem.
- prosze pamiętać o zapisaniu swojej pracy. Trzeba to robić przynajmniej raz na 10 minut (może nastąpić wylogowanie z systemu) to dotyczy wszystkich działań podczas tworzenia prezentacji.

Jak ma wyglądać prezentacja uczniowska? Czym rożni się od prezentacji nauczycielskiej?
Odpowiedź: UCZEŃ UCZY UCZNIA  - czytaj


Ilustracje poniżej to kilka przykładów tła
do wykorzystania w prezentacjach:

(są one dostępne podczas tworzenia prezentacji, po zalogowaniu do systemu)

    


List:

Drodzy Uczniowie,

zapraszamy Was do udziału w programie Czytam ● myślę ● działam.

 

Nasz program jest organizowany w ramach akcji Szkoła z klasą. Chcemy zachęcić szkoły, by w bardziej systematyczny sposób zajęły się  trzema ważnymi umiejętnościami. Szkoły mają przyjrzeć się temu, jak uczą czytania ze zrozumieniem, twórczego i krytycznego myślenia oraz działania z innymi i dla innych. Na stronach internetowych programu nauczyciele i uczniowie będą się dzielić swoimi pomysłami i doświadczeniami. Chcemy stworzyć platformę współpracy między szkołami, a także zbudować bank dobrych przykładów.

 

Bardzo zależy nam na Waszym udziale!

1. Po pierwsze cała akcja jest prowadzona z myślą o Was. To przecież właśnie Wy rozwijacie w sobie umiejętności, którymi się zajmujemy – czytanie, myślenie, działanie.

2.  Macie też wiele do powiedzenia na temat tego, co Wam pomaga, a co przeszkadza skutecznie je opanować. Najlepiej potraficie wskazać –  jakie metody pracy sprawiają, że zapisaną informację najłatwiej zrozumieć, zapamiętać, wykorzystać w codziennym życiu.

3. Aby przekonać się, że wybranie tych metod to także trudne zadanie – spróbujcie nauczyć czegoś swoich kolegów-internautów. Zobaczcie, że to trudna sztuka przygotować ciekawą prezentację i jednocześnie taką, z której można się czegoś dowiedzieć lub pomóc innym łatwiej się uczyć np. geografii. Zobaczycie też jak ogromną to daje satysfakcję! Uczeń uczy ucznia! A może i niektórzy nauczyciele podpatrzą Wasze ciekawsze sposoby uczenia się ...

W programie DZIAŁAM: - warto rozejrzeć się w swojej okolicy, co moglibyście zrobić dla innych? A może i dla siebie, dla społeczniości szkolnej? Pomyślcie, zaplanujcie i ... działajcie. Czekamy na wasze relacje! (w postaci prezentacji uczniowskich).

4.  Liczymy na Was! Na Waszą pomysłowość i gotowość do komunikowania się przez internet. Przygotowane przez Was zadania, testy, pytania do tekstu, zdjęcia, grafiki opublikujecie na stronach naszego programu. Pomoże w tym kreator prezentacji uczniowskiej.
Poproście nauczycieli o specjalne uczniowskie loginy i hasła.

 

 


 
 
 

W górach bezpiecznie
Szkolenie internetowe
e-lerning

Certyfikat MENiS


II Ogólnopolski Konkurs
Wiedzy Informatycznej
www.lo4.szczecin.pl

Tworzenie prezentacji
uczniowskiej
krok po kroku:

1. Poproś nauczyciela o login.
Nauczyciel ma do tego specjalny formularz:
Tworzenie kont uczniów.

2. Obejrzyj interaktywne instrukcje tworzenia prezentacji uczniowskiej, wstawiania plików, przygotowania grafiki na www - dowiesz się o co w tym wszystkim chodzi.

3. Teraz poćwicz:
a) Zaloguj się

ze strony głównej:
logowanie dla szkół i uczniów
b) Skopiuj swoje pliki
do folerów (polskie znaki w nazwie pliku zabronione).

c) Teraz: 'Tworzenie prezentacji uczniowskiej' - tu po przedstawieniu się i podaniu tytułu otwierasz sobie nowe okno - a w nim dowolnie edytujesz tekst (podobnie jak w Wordzie) możesz wstawiać grafikę, linki do stron. Nie bój się, że coś zepsujesz, możesz potem zdecydować, że nie opublikujesz na www tej pracy, niech będzie "na próbę".
Do kolejnej dobrze się przygotuj. Zrób zdjęcia, skanuj obrazki. Jeśli nie masz sprzętu możesz proste rysunki narysować nawet w programiku Paint - albo ściągnąć rysunki z internetu (podaj źródło).